PROIECTUL ECO ȘCOALA
UN STIL DE VIAȚĂ SĂNĂTOS NE-AR FI LA TOȚI DE FOLOS!
I.BENEFICIILE ȘCOLII:
Prin acest program,această școală își propune cultivarea interesului elevilor și a membrilor comunității locale în vederea cunoașterii,păstrării și îmbunătățirea unui stil de viață sănătos oferind soluții concrete de implicare activă în rezolvarea unora din aceste probleme prin studiul în cadrul orelor de consiliere și orientare,orele de educație socială,educație tehnologică,ed.fizică sau prin proiecte educaționale extracurriculare și concursuri.
Programul Un stil de viață sănătos ne-ar fi la toți de fols! Reprezintă un mijloc de conștientizaea a consolidării în rândul elevilor,părinților și a comunității locale a unei atitudini pro în ceea ce privește sănătatea în ansamblul său.Învățând copiii de la cea mai fragedă varstă importanța propriei îngrijiri,respectarea regulilor de igienă personală,obișnuirea cu un regim rațional de alimentație reprezintă temelia formării unui comportament igienic pe tot parcursul vieții.
Implementarea caestui program va duce la creșterea prestigiului școlii,abordarea acestuia pleacă de la ideea că este bine pentru copiii să înțeleagă de mici că sănătatea nu înseamnă numai absența bolii,ci și un mod de viață echilibrat astfel încât copiii vor învăța de ce și cum să își protejeze sănătatea.
1. Formarea și cultivarea interesului pentru problematica sănătății,pentru cunoașterea organismului uman și a funcțiilr vitale printr-o gamă largă de preocupări pe această temă de la activități pe teme de educație pentru sănătate,activități practice și incitante la organizarea și desfășurarea unor concursuri și prezentări concrete.
2. Cunoașterea noțiunilor legate de sănătate și boală în vederea dezvoltării armonioase a personalitătii elevilr prin realizarea de activități ce vor urmari implementarea unui stil de viață sănătos,demonstrații practice,confectționarea de afișe care vor promova urmarea unui stil de viață sănătos pentru întreaga comunitate locală.
3. Formarea și cultivarea deprinderilor de igienă,odihă și recreere.
4. Cultivarea necesității de a practica exerciții de menținere a sănătății prin activități concrete realizate în unitatea noastră școlară.
5. Elevii devin protagoniștii propriei educații sănătoase.


Școala are de câștigat prin:
-participarea la un program educativ de formare la elevii de astăzi a unor deprinderi și abilități sănătoase și militarea pentru un stil de viață sănătos și echilibrat
-creșterea gradului de conștientizare și responsabilizare a elevilor,cadrelor didactice și a membrilr comunității locale pentru adoptarea unei vieți sănătoase și a unui stil de viață echilibrat.
-colaboraea cu consiliul local,cu comitetul de părinți sau cu alte instituții abilitate pentru promovarea unui stil de viată sănătos,dezbateri,pariticiparea la concursuri tematice
-recunoașterea internațională.Certificatul Mondial de Eco –Școala și Steagul Verde fiind simbolul dezvoltării durabile.
Cadrele didactice:
-se remarcă într-un program internațional care funcționează de mai mulți ani în lume,dar și în România
-înțeleg mai bine problemele de sănătate și impactul asupra propriei persoane dar și asupra celor din jur.
-implicarea activă și de lungă durată atât pentru prevenirea cât și pentru promovarea unui stilde viață sănătos în rândul tuturor.
Prin activitățile propuse se urmărește:
-Conștientizarea și prevenirea bolilor de la vârste fragede
-implicarea activă a tuturor participanților la procesul instructiv-educativ prin igienizarea optimă și păstrarea unui mediu cat mai curat.
-obținerea unor lecții importante de la specialiși cu privire la prețuirea propriei sănătăți dar și semenilor noștrii.

II.Comitetul ECO Școala:
Acest comitet este alcătuit din persoane(elevi,profesori,părinți,specialiști etc)care iubesc sănătatea și sunt conștienți că este mai important să previi decât să tratezi.

La nivelul școlii comitetul este format din:
1)Reprezentantul conducerii Școlii Gimnaziale Luca Gavril Drăgușeni jud.Suceava,prof.Munteanu Petrică
2)Cadre didactice:
-Maliș Ana Ramona coordonator proiect, prof.istorie-geografie (realizare documentație program,managementul activităților,monitorizarea rezultatelor,diseminarea informațiilor,asigurarea unei comunicări între persoanele implicate în program, monitorizarea activităților, diseminarea informațiilor în rândul elevilor,la panoul Un stil de viață sănătos ne-ar fi la toți de folos, realizarea de postere, afișe, realizarea de expoziții și concursuri pe diferite teme Sănătatea-darul vieții!
-Munteanu Mihaela Loredana prof.inv.primar (responsabil,organizarea carnavalului Legume și fructe pentru un corp frumos și o minte ageră!, participări la concursuri:
Cu viața mea apăr viațta! Sanitarii pricepuți)
-Nichiforeasa Dumitrela (responsabil activități de sănătate la invățământul preșcolar)
-Lazăr Lucica (responsabil activități de sănătate la învățământul primar)
-Ghițu Rodica prof. de matematică(responsabil de organizare de dezbateri pe teme de sănătate)
-Bîrgovanu Marin prof. de fizica și chimie (responsabil promovare a activității pe site-ul școlii și afișierele din școală)
-Haidău Lenuțta prof.inv.primar (responsabil realizare de produse pe teme de sănătate,organizarea de expoziții și ateliere de lucru)


3)Reprezentanți ai părinților:Horhogea Mihaela, Horhogea Lacramioara, Gafița Viorica, Ghițu Maria
4)Reprezentanți ai administrației școlii:
-Ceaparii Elena (responsabil de bugetul programului, responsabil achiziții materiale necesare desfășurării activităților)
-Groza Valentina (muncitor ingrijitor responsabil materiale și îngrijirea panourilor și igienizarea spațiului din școală)
5)Reprezentanți ai elevilor:Grigoraș Ioana (președintele consiliului elevilor),Horhogea Emil,Petrica Daria,Horea Livia,Nistor Alexandru,Toma Andreea(responsabili campanie sănătate școală),Popa Ana,Porohniuc Ioana,Botezat Anca,Amariei Andrei,Alexăndruț Manuel(responsabili campanii expoziții pe teme de sănătate),Horhogea Amalia (responsabil activități Sănătatea)
III.Analiza problemelor de sănătate:
Identificarea și implementarea unui stil de viață sănătos atât în comunitatea locală cât și in cadrul unității noastre școlare prin:
-dezbatere cu elevii
-discuții cu persoane abilitate în domeniu
-implicarea elevilor în stabilirea măsurilor concrete de identificarea și promovarea unui stil de viață sănătos (realizarea de postere,afișe,activități practice)
-promovarea sănătății este un termne care presupune o abordare multidimensională de îmbunătățire a stării de sănătate care include activități de educație,activități de promovare a unor schimbări comportamentale și de stil de viață.


Plan de acțiune:
1. Obiectivul general: promovarea prin stil de viață sănătos,a respectului față de viață personală,sănătatea proprie și a celorlalți.Ținta strategică:-consolidarea în rândul elevilor și a membrilor comunității locale a unei atitudini sănătoase pentru implementarea unui stil de viață sănătos în rândul tuturor.
2. Obiective specifice:
-Formarea și cultivarea intersului pentru problematica sănătății,cunoașterea organismului uman și a funcțiilor sale vitale.
-formarea și cultivarea deprinderilor de igienă,recreere și odihnă.
-educarea deprinderilor de a pastra curate și în bună stare îmbracămintea și dotările colective ale școlii.
3. Obiective operaționale:
Să se implice în activități de sensibilizare a opiniei publice cu privire la implementarea unui stil de viață sănătos.
Sa-și însușească cunoștințe cu privire la igiena individuală și de grup
Dezvoltarea capacităților de comunicare pe linia rezolvării unor probleme în implementarea unui stil de viață sănătos.
3.2 Managementul campaniilor de sănătate:
Să identifice instituțiile interesate pentru implicarea în rezolvarea problemelor găsite.


Să identifice persoanele abilitate pentru o mai buna monitorizare și implementare a unui stil de viață sănătos
Sănătatea înainte de toate
Să se păstreze o cât mai bună igienizare a spațiului școlii
Să creeze spații dedicate sănătății și a adoptării unui stil de viață echilibrat
Să expună afișe,postere,referate,desene pe temele sănătății
Să lucreze în echipă
Activități:
4. Educația rutieră-activitate prin care elevii au fost informați cu privire la importanța cunoașterii regulilor de circulație precum și a conștientizării unui comportament adecvat în calitate de pieton pentru a nu își pune în pericol viațta și sănătatea.Reprezintă totodată și o activitate de informare a elevilor cu privire la obiectivele și conținutul proiectului și modalitățile prin care elevii pot participa activ.Se va forma comitetul Sănătatea –Darul Vieții!se vor identifica principalele probleme pentru adoptarea unui stil de viață sănătos/beneficiile școlii în acest proiect(octombrie 2018-prof.Maliș Ana Ramona).


5. Săptămâna fructelor și legumelor donate!-activitate caritabilă cu ajutorul căreia elevii conștientizează importanța adoptării unui stil de viată sănătos dar și bucuria de a dărui celor mai puțin norocoși.(5-9 noiembrie 2018 prof.Maliș Ana Ramona,prof.inv.primar Munteanu Mihaela Loredana partener.preot.Lungu Petru,Așezământul Sf Andrei Fălticeni,jud.Suceava )
6. Reguli de aur pentru sănătate-dezbateri la orele de consiliere cu privire la importanța abordării unui stil de viață sănătos și a unei alimentații corecte.(realizarea de postere,afișe pe teme de sănătate,realizarea panoului cu regulile de sănătate,PPT-uri(octombrie prof.Ghițu Rodica,noiembrie prof.Maliș Ana Ramona )
7. Carnavalul:Fructe și legume pentru un corp frumos și o minte agera!activitate care presupune realizarea unor costume din fructe și legume urmată de o paradă a acestora fapt ce indeamnă la adoptarea unuei diete echilibrate și a unui stil de viață sănătos(noiembrie 2018 prof.inv.primar Munteanu Mihaela-Loredana)
8. Ziua fructelor și a legumelor!-activitate cu ajutorul căreia elevii și profesorii vor consuma doar fructe și legume timp de o zi fapt ce va duce la o amplă constientizare de a consuma cât mai multe fructe și legume(noiembrie-mai2019-prof.Vizeteu Narcisa)


9. Concursurile:Cu viața mea apăr viața! Si Sanitarii Pricepuți(prof.Munteanu Mihaela Loredana)
10. Ziua Drepturilor Copiilor-dezbatere pe tema importanței drepturilor copiilor dar și importanța abordării unei alimentații sănătoase de la cele mai fragede vârste(20 noiembrie-prof.Bîrgovanu Marin)
11. O viață echilibrată –sănătate câștigată!-activitate ce presupune prepararea de salate de fructe și legume împreună cu elevii și profesorii fapt ce va duce la o mai bună comunicare și apropiere între aceștia.(noiembrie-mai 2019 prof.inv.primar Lazăr Lucica și Nichiforeasa Dumitrela)
12. Realizarea paginilor Sănătatea-darul vieții!în revista școlii /pe site-ul școlii(octombrie 2018-iunie 2019-prof.Bîrgovanu Marin)
13. Ziua Mondială a Sănătății!(activitate de conștientizare a adoptării unui stil de viată sănătos dar și a unei diete echilibrate)7 aprilie 2019 prof.inv.primar.Lazăr Lucica
Aceste echipe:
1.Urmăresc periodic modul în care sunt desfășurate activitățile din planul de acțiune,propunând măsuri pentru cei care au o atitudine necorespunzătoare față de mediul în care învață
2.urmăresc realizarea indicatorilor propuși.
3.Popularizează rezultatele obținute prin afișarea diplmelor și fotografiilor la panouri.
4.Informează comunitatea locală și ceilalți parteneri asupra realizării obiectivelor propuse.

